Trötthet

Tröttheten är just nu det mest påtagliga graviditetssymptomet. Både igår och idag gick jag och la mig mitt på dagen och sov flera timmar. Och det är inte någon vanlig trötthet. Jag känner mig som en urvriden trasa. Tröttheten sätter sig i hela kroppen på ett helt annat sätt än när man är vanligt trött. Om jag varit iväg nånstans, så känns den där sista biten hem nästan outhärdlig. När jag kommer hem klär jag bara av mig och lägger mig i sängen direkt, trots att jag sovit en hel natt innan.

Skulle hellre ha något annat symptom, typ illamående. Det skulle kännas som en bättre ursäkt att bli sängliggande. Att lägga sig mitt på dagen bara för att man är trött känns sådär. Är rädd att uppfattas som lat. Men ni som upplevt graviditets-trötthet förstår vad jag pratar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0