Gravida överallt

Jag ser gravida kvinnor överallt! Under den här 1½ veckan sen jag testade positivt, har jag nog sett fler gravida kvinnor än jag fram till dess hade sett under hela mitt liv! Det beror såklart inte på att ovanligt många skulle vara gravida helt plötsligt, utan snarare på att jag lägger märke till dom nu bara för att jag själv är gravid. Förr har dom väl bara passerat utan att man tänkt så mycket på det.

Idag var jag på Ica Maxi med mamma, och sen var vi på stan och kollade lite. Jag tror inte att jag överdriver om jag säger att jag såg minst 20 gravida kvinnor bara idag!

Nu ser man ju även dom som bara har lite mage. Om jag alls la märke till dom förr, så var det bara dom som var höggravida.

Det blir sådär att man nästan reflexmässigt nickar och ler mot dom. Sådär som man brukar göra när man möter någon som liknar en själv på ett eller annat sätt, vet ni vad jag menar? :) Men sen får jag i alla fall hejda mig i sista stund, för dom skulle kanske undra vad jag håller på med eftersom det inte syns något på mig alls.

Kommentarer
Postat av: Lilla böna

Haha jag ser också gravida kvinnor överallt, och barnvagnar!



Angående vikten så tror jag nog att jag kommer lägga på mig ännu mer, jag har aldrig vägt så mycket som jag ska gå upp enligt den där tabellen, men som jag äter nu alltså... haha.

2012-05-31 @ 21:00:10
URL: http://lillabona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0