Gravid-app

Laddade precis ner en gravid-app till min androidmobil. Det är som en kalender där man följer graviditeten dag för dag, och får tips om vad som är bra att tänka på just den dagen/veckan. Det är en kort text per dag, lagom mycket info. Upptäckte bland annat nu, tack vare appen, att man ska ringa mödravårdscentralen och boka tid för första besöket hos barnmorskan direkt när man testat positivt. Det var bra att veta, eftersom jag hade fått för mig att det är något man gör mycket senare.

Längst ner i appen ser man en tidslinje från vecka 1 till 40 där det är en pil som visar var man är i graviditeten. Det enda man behövde göra för att komma igång var att fylla i datum för senaste mens. Då fick jag mitt förlossningsdatum till den 25 januari 2013.

Där finns info om hur man tar hand om nyfödda med allt från hur ofta man byter blöja till hur man tröstar gråtande bebisar. Där finns till och med förklarat med bildspel hur man faktiskt byter blöja. Jag känner mig så lättad nu när jag hittat appen. Detta är ju mitt första barn, och jag har inga småsyskon och har aldrig tagit hand om andras bebisar.

Sen finns det 17000 namn i appen vilket innebär att jag inte behöver köpa någon namnbok! Även info om förlossning och råd från experter.

Det roligaste är checklistan! Där finns 2-4 saker man ska göra varje vecka, och sedan ska man bocka för när man gjort dom. Det är saker som "Fotografera magen", "Köp folsyra", "Ring barnmorskan" etc.

Sen ser man varje dag hur många dagar det är kvar till förlossningen. Idag är det 247 dagar kvar.

Jag rekommenderar verkligen appen och här är länken där man laddar ner den gratis:
http://se.babycenter.com/my-pregnancy-today-app/?intcmp=lnav_tool_apps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0