Barnmorskemottagning

Ringde barnmorskemottagningen nyss, kände mig lite dum då jag inte riktigt visste vad jag skulle säga först, typ "Hej jag är gravid, när ska jag komma till er?"

Kan ju börja med att berätta det positiva av samtalet: Hon sa att jag ringde väldigt tidigt och att det bara var bra. Sen sa hon att första besöket är ett samtal på ca 30 minuter där dom infomerar om kost och allmänt hur man ska leva när man är gravid. Och det brukar man göra i vecka 8-9 nån gång, som för mig skulle vara kring midsommar. Men eftersom jag sa att jag börjar mitt sommarvikariat den 11 juni, så ordnade hon så att jag får komma dit tidigare. Så jag fick tid den 5 juni kl 15:45.

För övrigt fick jag inte nån bra känsla under samtalet alls. :( Hon som svarade lät som hon skulle vara full, liksom bara sluddrade och lät trög. Bland annat så frågade hon mitt personnummer två gånger, som om hon inte mindes att hon hade frågat, eller kanske inte skrev upp det första gången jag sade det?

Sen när jag frågade var det ligger nånstans, så sa hon "Det är en väg där precis när du går av bussen, så du följer bara den", jag frågade: "Står det Barnmorskemottagningen där?"
"Ja, och så en 9a tror jag, jag vet inte säkert... jo, det ser ut som att det är en vit skylt där ute... "

Hon lät inte otrevlig alltså, bara slö och oengagerad, och tyvärr är det henne jag ska träffa sen när jag ska dit. Hon kanske är annorlunda när man träffar henne än när man pratar i telefon? Hoppas det i alla fall. Annars tänker jag byta till en privat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0