Rejmyre och Ikea

Ni läsare har kanske undrat hur jag ser ut, och nu när allt inte är sådär jättehemligt längre, så kan jag faktiskt bjuda på en bild som föreställer mig i morse.

Idag var det marknad i Rejmyre, så jag hade tagit ledigt från jobbet för att åka dit med mamma. Det blev inga bilder tagna på marknaden tyvärr men jag kan i alla fall berätta att det är en stor marknad med lite av varje, och att vi som extra bonus fick riktigt fint soligt väder idag! Så det var riktigt mysigt och somrigt att gå omkring där! Jag spanade förstås på babykläder men inga sådana följde med hem denna gång. Det fanns även enstaka loppisbord, och där gjorde jag några fynd.

 

Vad sägs om det här supersöta decilitermåttet i porsin? Färgen på handtaget har slitits bort nästan helt, men det gör ju inte så mycket. Det är trots allt Arabia-porslin. Det kostade 50 kr men jag prutade ner priset till 40 kr. Jag är svag för detaljer och älskar när vardagliga saker är mer speciella och inte bara "vanliga".

På vägen hem stannade vi vid en loppis, och där hittade jag den här underbara gunghästen! Fick den för 30 kronor! Jag tyckte faktiskt att 50 kr redan var billigt, men fräck som jag var så prutade jag ändå, det är ju så det går till på loppis! :)

Här är vi på väg till Ikea! Lägg märke till gunghästen i baksätet, haha.

Från Ikea köpte jag den här lekmattan för 99 kr, trots att mamma försökte hindra mig. ;) Hon förstod inte var jag ska ha den i min lilla etta, men jag vet redan hur jag vill ha allt och ser allt framför mig. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0