Chefen tog min mobil - avslöjad!

Fick riktig panik idag på jobbet när min mobiltelefon plötsligt var borta! Jag hade bara haft den på mitt skrivbord hela förmiddagen och min chef var den enda som hade varit där idag. Det kändes riktigt mystiskt, och jag frågade runt lite för det är ju bra om kollegorna också hjälper till att leta. Sedan hade jag rast och gick ut för att köpa en macka, och under tiden som jag promenerade till affären så kom jag på det: Min chef har ju en likadan telefon så hon måste helt enkelt ha tagit min telefon av misstag när hon var vid mitt bord och kopplade in lite sladdar.
 
Det enda jag kunde trösta mig med, var att jag igår kväll hade suttit och fört över alla bilder från mobilen till min externa hårddisk. Om nu telefonen skulle ha försvunnit, så skulle jag inte behövt vara orolig över att vissa bilder som var för privata skulle hamna i fel händer. Dock har jag bindningstid på den, och det hade inte varit kul att fortsätta betala för den i 2 år om det skulle varit så att jag tappat den.
 
Jag behövde inte ha ångest särskilt länge, för när jag kom tillbaka från rasten så var den tillbaka på mitt skrivbord! Fick veta av en kollega att det var chefen som hade lämnat tillbaks den.
 
Senare när hon var tillbaks på sitt rum gick jag in till henne och sa
-"Vilken tur att det var du som hade tagit telefonen!"
 
Hon skämdes och sa att hon upptäckte när hon skulle ringa ett samtal, att det inte var hennes telefon! Då trodde hon först att det var en annan kollegas telefon, så hon hade redan varit och lagt den på hans bord. Sen hade hon fått höra att jag letade efter min, och fick springa och hämta den igen och lämna hos mig. Haha!
 
Själv var jag ju bara glad att det var hon som hade tagit den, för annars skulle jag inte haft någon aning om vart den hade tagit vägen!
 
Jag antar att hon har sett mina gravidappar när hon skulle ringa med den! Så jag kanske är avslöjad nu? ;) Jag frågade inte och hon sa inget. Det kändes bra att hon inget sa, hon har ju ingen rätt att ifrågasätta vad jag har för appar bara för att hon råkat ta fel telefon. Vi får se om hon säger något sen när jag berättar. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hihi åh vad spännande! Varför blir det UL så tidigt? Är det KUB eller nåt? Fast då gör man kanske inte UL? Jag ligger gärna länkad :) ser fram emot när du outar dig :)

Svar: Ja, det är KUB. Testet består av två delar; blodprov och ultraljud. Jag ser också fram emot det!
sumpmus.blogg.se

2012-07-11 @ 22:00:05
URL: http://minaljuvating.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0