Byxknapp

Igår var jag på Barnens hus på Ingelsta och trodde att jag skulle köpa en sån där grej som man har i byxknappen när byxorna börjar bli trånga. På jobbet får jag ju öppna gylfen när jag sitter ner.
 
Men, det fanns inga såna! Hon sa att dom var slut, jag frågade när dom får in såna igen, och då sa hon att hon inte vet för det var länge sen dom hade såna! Jag fattar inte... Dom säljer allt möjligt babytillbehör men inte såna knappar, hur svårt kan det vara?!
 
Men, sen åkte jag till mamma och hon fixade den här anordningen till mig. Jag upptäckte efteråt att det blev lite väl löst, men man kan ju göra fler hål så att det går att justera. Jag tänkte i alla fall försöka ha mina vanliga jeans så länge som möjligt, pga att... seriöst, det verkar inte gå att hitta mammabyxor som inte ser tantiga ut! Eller att hitta snygga mammakläder över huvudtaget verkar svårt, om man inte vill ha löst sittande brokiga blusar med volanger, urk! Man behöver ju inte börja klä sig som en tant bara för att man ska bli mamma??
 

Kommentarer
Postat av: Satu- med 4 småttingar och gravid

Hej! Vilken mysig blogg och grattis till graviditetn!
Vilken vecka är du i?

Ett tips är att ta ett vanligt hårband att sätta fast i byxorna, funkade för mig ;-)
Kram

Svar: Tack! :) Jag är i vecka 18 nu. Tack för tipset, jag ska prova det också!
sumpmus.blogg.se

2012-08-08 @ 15:01:45
URL: http://www.mybabydolls.blogg.se
Postat av: Madeleine i CA

Grattis till bebis i magen :) Med nr.1 så köpte jag inga mamma-kläder alls. Jag körde på mycket tunikor, klänningar, legginga och på slutet va det mycket yogabyxor. Med nr.2 köpte jag 1 par jeans och nån topp och nu till nr.3 så har magen växt mycket snabbare än de andra 2 gångerna så jag köpte 2 snygga byxor hos POP när dom hade rea. Topshop har snygga mamma-kläder online (vet inte om det finns i butik också) och HM brukar kunna ha lite fina saker (iaf bra saker som långa linnen och sånt basic). Lycka till!

Svar: Tack för tipset, ska kolla in Topshop!
sumpmus.blogg.se

2012-08-13 @ 22:51:41
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0