Anemi

I onsdags hämtade jag ut mina receptbelagda järntabletter. Jag var ju på vårdcentralen för ca en månad sen, för undersökning av levern. När jag fick hem ett brev, som jag trodde var provsvaren med ev diagnos på levern, så stod det bara att jag har blodbristanemi och att han skrivit ut ett recept på järntabletter, samt att jag ska komma tillbaka på kontroll efter 8 veckor. Jag visste ju redan att jag hade järnbrist eftersom barnmorskan hade kollat det och rekommenderat mig att köpa Niferex 100 mg och ta en sån om dagen.
 
Men nu bestämde jag mig för att gå över till dessa som läkaren skrev ut istället. Det blir 4 tabletter om dagen, dvs 4 gånger så hög dos som med dom receptfria.
 
Jag passade även på att köpa kosttillskott för gravida. Dom här innehåller lite olika vitaminer och mineraler som är bra för mig och bebisen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0