100 dagar kvar och biohelg

Tänkte sammanfatta veckan som gått i bilder. Här är några av förra veckans bilder:
 
Det slinter ofta med något annat när jag egentligen bara skulle handla mat:
 
Det handstöpta Husö-ljuset från Sottunga som jag fick i present när jag avslutade mitt vikariat i butiken sommaren 2007. Ljuset har bara legat i skåpet eftersom det känts för fint för att användas, i alla fall sådär till vardags. Sen har det bara glömts bort. Men i fredags när vi firade 100 dagar kvar så tyckte jag att det var ett tillräckligt speciellt tillfälle, och då plockades ljuset fram. Jag är dessutom allmänt trött på att spara på saker och ting. Jag har bland annat en vinflaska som jag fått i present 2004 nån gång. Det blir lite av en ond cirkel med sånt - att man sparar något bara för att man sparat på det länge, trots att det kanske inte var så värdefullt från början. Såhär fint blev det i alla fall med tacos och ljusmys:
 
Och så var det den godisfria helgen. Vi hade bestämt att vi inte skulle äta godis/snacks/läsk etc, förutom om vi går på bio. Så det blev två biobesök i helgen. I fredags såg vi komedin "Ted" och i lördags såg vi dramafilmen "Äta sova dö". Jag tyckte båda var helt okej men den sistnämnda var nog lite bättre. Fast hur ska man jämföra en komedi med en drama egentligen? :)

Det visade sig att bion blev en riktigt bra ursäkt att äta snacks hela helgen. "Bioförfest", "Bioefterfest", "Biorester", osv... ;)
 
Sedan var det dags att göra sig av med gamla datorn. När jag skulle föra över alla bilder till "min" nya dator (killens bärbara dator), så visade det sig att jag inte fotar dåligt i alla fall! 17170 bilder har det blivit ända sen jag skaffade digitalkamera för lite drygt fem år sedan! Nu finns dom sparade på en extern hårddisk samt på den bärbara som jag kommer att använda nu när vi inte har plats för två stationära datorer.
 
När jag hade sparat allt viktigt så skulle hårddisken plockas ut för att förstöras. Men det lämnade jag över till experten. :)
 
 
Det blev en sista bild av datorn på Returpunkten. Den har sällskap av en annan dator i alla fall, kanske gifter dom sig och lever lyckliga i alla sina dagar? ;)
 
Veckan avslutades med "lite" marshmallows och spel. Marshmallowsen är förresten "dagen-efter-bio"-godis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0