Vecka 34

Nu är jag i slutet av vecka 34. Här kommer lite bilder från senaste tiden.
 
Fyndade denna för 145 kr, andrahand men oanvänd. Det var ett fynd eftersom dom verkar kosta 300-400 i vanliga fall. Där ska vi lägga alla babyns leksaker.
 
Köpte tre extrakuddar, helt ovärdeliga med den stora magen. Som ni förstår har jag inte alla under huvudet utan framför och bakom som stöd, det är verkligen skönt att bädda ner sig med sina kuddar!
 
Det här kanske ser ut som en gammal bulle eller nåt på bilden, men det är badskum från Lush. Har aldrig uppskattat bad lika mycket som nu! Den här klumpen kostar 70 kr på Lush men värt varje öre. Lush produkter är ätbara, och det säger väl en del? Inga konstgjorda ämnen och tillsatser, utan allt är gjort av vegetabilier. Man gör precis som med flytande badskum fast här bryter man av en bit och slänger i, och det löses upp och blir skum. Huden består av porer och allt du använder på huden sugs upp in i kroppen, så det är dumt att använda produkter på huden som man inte skulle äta. Jag ska byta ut tvålar, krämer etc succesivt mot Lush produkter.
 
Det sägs att hallonbladste underlättar förlossningen och återhämtningen efteråt. Man ska inte börja med teet för tidigt om man inte vill riskera att barnet föds för tidigt, eftersom teet stimulerar livmodern till att dra ihop sig. Men från och med vecka 32 ska det vara okej att dricka en kopp om dagen och sedan öka successivt till 3-4 koppar om dagen. Jag har druckit teet då och då, även om det inte är bevisat att det faktiskt gör någon skillnad. Men många kvinnor påstår det och eftersom det inte kan skada bebisen så varför inte? :) (Och ja, allt kan skada bebisen bara man googlar tillräckligt mycket).
 
Rensade i förråden för att killen skulle få plats med sina saker när han flyttar in här. Det mesta åkte faktiskt ut men några enstaka saker var svåra att göra sig av med. Så min gamla hjälm som jag hade när jag övade på att åka skridskor som liten... den har hängt kvar ända tills nu, så jag kan väl spara den ett par år till, tills det är dags för våran bebis att börja åka skridskor? :) Det blir väl ett par skridskor så fort ungen lärt sig gå, så det är inte sååå långt kvar! :)
 
Åbychansen var här och hämtade de flesta av mina möbler. Ja, alla utom sängen faktiskt. Så nu är det tomt i väntan på att en målare ska komma hit och tapetsera väggarna, vilket sker redan imorgon faktiskt!
 
I början kändes det riktigt ovant att se denna tomma vägg, med tanke på att hyllan stått där i 13 år. Men ni anar inte vilken befriande känsla det är med lite radikala förändringar! Med radikala förändringar menar jag inte bara att just hyllan är borta, utan faktiskt i stort sett alla saker och möbler som jag hade. Jag vill leva minimalistiskt och kunna ägna tid åt barnet istället. Och nej, jag har inte levt utan tapeter i 13 år, utan jag rev ner dom för ca 2 år sedan tror jag, när jag trodde att jag skulle renovera lägenheten själv. Men självklart stannade renoveringen upp efter att jag hade rivit saker lite här och var. ;) Bara för att just riva är den enklaste biten. Men det ska i alla fall bli väldigt skönt att få det snyggt här hemma igen! Jag har nog svårt att motivera mig till att göra saker om det bara hänger på mig själv. Men nu när killen flyttat in och bebis är på väg så vill jag ha det snyggt och hemtrevligt igen.
 
Även min kille rensade bland sina saker, vi ska ju bo ihop i en etta, så man tar bara med det nödvändigaste. Det här var en väldigt positiv överraskning hittad bland hans saker! Han har kvar alla sina sagoböcker från när han var liten. Dels är böcker ganska dyra så det skulle ju kosta en slant att få ihop en sån här samling, men framför allt så är det kul att läsa samma sagor för bebisen som pappan har hört när han var liten. Så om någon nu funderar på en present till bebisen så vet ni att vi inte behöver böcker i alla fall. ;)
 
Och så lite bilder från flyttstädningen av min killes gamla lägenhet... Fy vad jag hade svårt att hålla humöret uppe där mot slutet, när det kändes som att allt jobb och slit med saker och städ aldrig tog slut! Men vi turades om att muntra upp varann, och färdigt blev det!
 
 
Ett tomt sovrum...
 
Ett tomt vardagsrum...
 
Det blev många uteluncher och utemiddagar, man orkar ju inte dessutom stå och laga mat när man är mitt uppe i att fixa med städ och flytt. I slutändan blir det dyrt med grillad lax varje dag, men åhhhh så underbart gott det är!!
 
När vi sedan bara skulle hämta det sista, blev vi ståendes i bilkö en timme på vägen mellan Norrköping och Katrineholm pga en olycka med flera bilar inblandade. Lite märklig känsla att komma till platsen strax efter att olyckan hänt. Jag menar, det hade lika gärna kunnat vara vi, om vi hade varit där ett par minuter tidigare. Det spelar ju ingen roll att man själv kör "rätt" eftersom andra fortfarande gör fel, så det känns lite mer som slumpen som avgör där, eller ödet om man nu vill tro det.
 
Dom sista grejerna stod i en gränd eftersom vi behövde få lägenheten tom. Det vi ställde i gränden var sånt som ändå skulle skänkas, så det hade inte gjort något om nån skulle ha tagit något. Men allt var faktiskt kvar.
 
 
Jag tyckte min älskling såg så otroligt charmig ut när han städade, så det blev en hel del bilder på honom med gummihandskarna på. ♥ Nu kanske det ser ut som att jag inte städade alls men det finns bara inga bilder på det. Städa och packa var inga problem, och att hjälpa till att få struktur på det hela. Men eftersom jag inte kan lyfta tungt så kändes det emellanåt som att jag bara stod och pekade "Den ska dit, och den ska dit" osv. Det är frustrerande att bara se på när andra bär, och jag var riktigt utsliten efter flytten just pga att man inte kan låta bli att göra saker fast man egentligen inte borde.
 
 
Nu är allas skor i min hall, som nu är våran hall! ♥
 
Ett tomt och rent kök... Finns det något jobbigare än flyttstäd, egentligen? Då syftar jag på det jävliga med att göra det skinande rent för någon annan precis när man själv ska därifrån... Efter minst 12 timmars städ ville jag flytta in här istället. ;)
 
Ett tomt och rent badrum...
 
Och så en tom och ren hall...
 
...sedan stängde vi denna lägenhetsdörr för sista gången.
 
Och gick nerför den berömda trappan för sista gången.
 
 
Mitt i natten (eller tidigt på morgonen?) var vi klara och åkte hem till Norrköping.
 
Älskling nyklippt. Ett par dagar senare försvann även skägget.
 
Syrran och hennes kille råkade vara i Maxihuset samtidigt, så dom slog sig ner och käkade med oss.
 
Min snyggning ♥
 
Magen i vecka 33.
 
 
Min älskling ♥
 
Ännu en av alla uteluncher.
 
Färgade ögonbryn och fransar på Make up Store. Kostade 350:- och färgen ska hålla 6-8 veckor säger dom, så vi får väl se. Jag är nöjd med resultatet i alla fall! Nu när hyn blivit sämre under graviditeten, och man känner sig allmänt risig så känns det bra att piffa upp dom små detaljerna som man faktiskt kan påverka själv. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0