Vecka 33 - Sambo

Den här veckan har man verkligen inte latat sig! Vi ska bo ihop i min etta, så det har varit en hel del pyssel med alla möbler och saker som ska bort för att vi ska få plats. Men vi har båda haft en hel del onödigt, så det har varit väldigt skönt att rensa bort det som inte används. Vid halv 4-tiden natten mellan lördag och söndag blev vi klara med flyttstädningen. Så nu är vi sambo, officiellt from 1 december. Idag lämnade killen tillbaka nycklarna till sin gamla lägenhet, så nu känns det ännu mer verkligt. ♥ Dock känns ju inte mitt hem som ett hem just nu, varken mitt eller hans. Jag har tömt det mesta så vi har i princip bara en dubbelsäng och lite småsaker, och de flesta av killens saker är nedpackade i förråden. Vi ska ha nytt golv och nya tapeter innan vi kan börja möblera eller packa upp saker. På ett sätt känns det ganska bra att börja om tillsammans, annars hade det kanske känts lite som att han bara är inneboende hos mig snarare än ett gemensamt hem.
 
Mitt i flyttstressen hann vi även med andra delen av föräldrautbildningen, som denna gång handlade om första tiden efter BB samt öppna förskolan. Det var riktigt bra info även denna gång, så vi känner oss nog ganska förberedda nu.
 
Fick även göra glukosbelastning pga att mitt blodsockervärde var högt senast jag var hos barnmorskan. Det var nämligen 9,2 och ska väl normalt ligga på runt 7. Så i torsdags fick jag komma till mottagningen fastande, då tog dom först blodsockret fastande. Sedan fick jag dricka en äcklig sockerlösning, och sitta stilla i två timmar. Sen mätte dom blodsockret igen efter två timmar för att se hur min kropp tagit hand om sockret. Jag hade 4,3 fastande och efter sockerlösningen och två timmar hade jag 7,1. Så jag har inte graviditetsdiabetes. Att jag hade så högt förra gången berodde troligtvis på att jag hade ätit godis istället för frukost, och det ska jag tydligen undvika, hehe, åtminstone före provtagning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0